tisdag 14 juni 2016

14 juni - Internationella blodgivardagen

Källor;
Wikipedia
Ge blod
WHO
















Firas på Karl Landsteiners (som upptäckte blodgruppssystemet) födelsedag, jag hade planerat att lämna blod, men då jag är sjuk och dessutom fick ett SMS om att Göteborg hade akut blodbrist för några veckor sedan (och lämnade då) , så får jag vänta tre månader ungefär.

Jag har varit blodgivare sedan jag var 18 år (och har lämnat blod 20 ggr), det är något jag tycker är extremt viktigt och ett sätt att bidra till samhället och dina medmänniskor på ett praktiskt sätt.

Tänkte fira mig själv i egenskap av blodgivare, genom att mumsa nån järntablett, generera mer blod och uppmana er alla att bli blodgivare! Bara bli det!

Uppdatering

Firar med ett blodgivarinspirerat snack;



För er som lämnat blod känner ni säkert igen det från väntrummet.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar