måndag 27 juni 2016

27 juni - Solglasögonens dag

Källor;
Days of the year
Punchbowl
National sunglasses day
















Idag är det inte direkt solglasögonväder i Göteborg, så jag har inte nyttjat mina gigantiska solglasögon särskilt mycket. Jag brukar löpa åtminstone ett par om året, dels för att jag är klantig och gör sönder dem, men även för att jag är slarvig och har en förmåga att tappa bort dem.

Solglasögon är för mig ett måste, då jag har skador på ögonen och starkt ljus/sol gör ont, jag brukar välja solglasögon efter storlek, ju större desto bättre, kör visirlooken och känner mig ganska nöjd med det.

Back in le days, bar jägarna träbitar med springor i för att skydda sig mot solen, men det var först under 1900-talet solglasögon började tillverkas då populariserade av att stumfilmstjärnor använde dem för att skydda ögonen från belysningen i studion.

Jag tänker fira genom att som den RebEllen jag är, ha på mig solglasögon inomhus.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar