onsdag 22 juni 2016

22 juni - Choklad-eclair-dagen

Källor;
Days of the year
Wikipedia
Foodimentary
















Jag har aldrig ätit Eclair(s?!), så tänkte att jag börjar dagen genom att läsa på.

Så det är ett franskt bakverk, som heter Élcair som på franska betyder "snabb som blixten" för att det går ungefär så snabbt att äta den, jag tänker då att det blir något av en tidseffektiv dag.

Frågan är vart man får tag på dessa, kanske Hemköp och om det krisar så strövar jag bort till Franska Caféet och införskaffar.

Uppdatering;

Så jag hittade på hemköp och var ovan...





















...det är inte bajs, det är choklad!





















Eclairen var tydligen fylld med chokladpudding, det var en nyhet för mig, den gick inte direkt ner som en blixt och kanske inte typ 10 bakverk jag ätit heller, 6 av 10 bananer.

/Ellen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar