tisdag 7 juni 2016

7 juni - Punkens dag

Källor;
Punkens dag
Temadagar
Kkuriren
















Kanske inte så jävla punk med Punkens dag, men musiken är ju sjukt skön!

Tänkte fira genom att lyssna på sjukt mycket punk och minnas min barndom som var kantad av svensk punk i de flesta hörn.

Punk är för mig är musik som gör en glad och som ofta har ett starkt politiskt budskap som man inte han annat än at digga med till.

Nu ska jag slava för kapitalet, men jag återvänder!

Uppdatering

Lyssnar och har lyssnat på sjukt bra musik, min fäbless är ju svensk punk, gärna från 90-talet, den är ändå på frammarsch.

Sitter och läser på om punk lite.

Ordet punk kommer från det amerikanska ordet punk, som i när Clintan frågande undrar om man "känner sig lucky punk?" vilket i stora drag enligt wikipedia innebär "något värdelöst/ligist"

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva, mest lyssnar och njuter!

Lyssnar då på den HÄR listan och är förnöjd!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar