tisdag 17 maj 2016

17 maj - Internationella dagen mot homofobi, transfobi och bifobi

Källor;
Day against homofobia
Wikipedia
Facebook
















Firas just idag för att WHO den 17 maj 1990 tog bort homosexualitet i sin lista över sjukdomar, nu är det 26 år sedan, men homo, bi och transfobi är fortfarande vanligt förekommande runt om i världen.

Tänker att jag börjar med att citera Gud;













...eller mannen som spelat Gud i spelfilm åtskilliga gånger.

Jag ska gå till jobbet, tänkte skylta lite och sedan gå med och engagera mig.

Uppdatering;

Jag körde lite skyltning på jobbet och kan ju då rekommendera er att läsa bland annat,  No tears for queers av Johan Hilton, en bok som belyser hatbrott mot homosexuella män , den har även satts upp av Riksteatern och är ruggigt bra.

Tänker att jag min vana trogen tittar på en dokumentär;



/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar