tisdag 31 maj 2016

31 maj - Rädda din hörsel dagen

Källor;
Day of the year
Holiday insight
Cute calendar














Förutom att det är en av mina namnsdagar (grattis till mig), så är det även "Rädda din hörsel dagen", lite läckert översatt från engelskan.

Vad ska man då göra för att rädda sin hörsel?

Ha musiken i lurarna på låg nivå
Öronproppar på koncerter
undvika bullriga miljöer/använda öronskydd

...verkar vara de effekter som främst berör mig.

Har en förmåga att höja min musik, när jag tycker att en låt är specifikt bra, när jag inte orkar lyssna på att "Märta och Jonas sååå hånglade på festen igår" samt när jag avskärmar mig på min arbetsplats, då det rummet jag arbetar i mycket används som genomfartsväg för hela husets rökare.

Jag ska spendera dagen med att försöka lägga band på mig och lyssna på lagom volym.

Uppdatering;

Det är svårt att digga med, när musiken är låg, men har hållt mig sansad ett både vuxet och moget beslut. Plötsligt dyker de upp, vuxenpoängen.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar