torsdag 19 maj 2016

19 maj - Anteckningsbokens dag

Days of the year
Notebookday
Instagram








Funderar på den korrekta översättningen, borde vara anteckningsbok, men tänker på filmen "The Notebook" som på svenska tydligen har titeln "Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta".

Om det gäller dagbok, har jag hela livet fört en sådan, ganska sporadiskt på senare år, men så fort något väsentligt har hänt i mitt liv, finns det en anteckning om det, vilket är jobbigt att skriva men intressant att gå tillbaka och läsa senare.

Ska fira genom att föra lite anteckningar, kanske skriva lite dagbok och om tiden finns efter min AW att kolla igenom The Notebook, mest för att förstå alla skämt alla amerikanska serier drar om den.

Uppdatering;

Idag har vi haft en prao, som blev extra nöjd när jag sa att det var anteckningsbokens dag, när hon gick runt med sin anteckningsbok och anteckningsbokade saker. Jag ska nu sätta mig och skriva saker i min ytterst hemliga dagbok och har nog kunnat skaffa mig ett distant sällskap som var villigt att genomlida "the notebook" med mig.

...så jag såg filmen och vad fan, sliskiga romantiska filmer är inte min grej, vart är den onda bårda döden?


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar