onsdag 18 maj 2016

18 maj - Internationella museidagen

Källor;
Wikipedia
ICOM
Days of the year












Skapades 1977 av ICOM ( International Council Of Museums) och ska visa på hur viktiga museer är för samhällets utveckling och helt enkelt att man ska gå på museum!

Har idag dock inte tid att gå på museum, när jag egentligen borde gå på museum, får slå mina kloka huvuden och inre energi ihop och försöka lösa det på ett så kreativt sätt som möjligt.

Spenderade mycket av min barndom framför "freak-show-skåpet" på Naturhistoriska, och tittade fasonerat på deformerad anatomi i formalin och då jag som barn ville bli arkeolog spenderade jag tid med att kolla på utställningarna på Etnografiska.

Nu ska jag till jobbet och fundera vidare.

Uppdatering;

Jag glider runt på lite museer genom Google street view, tittar på British museums enorma samlingar av stulna konstskatter.



/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar