söndag 10 januari 2016

10 januari - Bittersweet chocolate day

Källor;


Bild;












Idag hade jag egentligen tänkt att fira mazarinens dag, men hittade många motstridiga uppgifter och avvaktar med att fira den tills den 13:e mars.

Så istället ska jag fira "Bittersweet chocolate day" ( inte att förväxla med "Bittersweet chocolate with almonds, som firas den 7 november). Jag ska helt enkelt fira mörk choklad och detta på det smidigaste sättet, nämligen att namsa den.

Kan medan jag slukar den tänka på alla fördelar som brukar radas upp när mörk choklad kommer till tals. Tänker aktivt minska mitt blodtryck och allmänt vårda mina kärl och mitt hjärta. Helt enkelt en win-win, speciellt eftersom jag är väldigt förtjust i mörk choklad.

Investerade i;

a



















Tror att det kommer att bli gött!

/Ellen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar