torsdag 28 januari 2016

28 januari - Data privacy day

Källor;
Wikipedia
Days of the year
Facebook

Bild;
Stay safe online                                                                            




Idag är det Data privacy day, det vill säga en dag då man ska vara medveten om vad och med vem man utbyter information med, över internet. 

Jag är ganska medveten om detta, då jag har ett för Sverige/världen unikt namn, så brukar jag titt som tätt googla mig själv och plocka bort information som jag anser att människor inte behöver se.

Vilket även var fallet idag, det ligger hitta, eniro och andra söktjänstinformationer om mig, en gammal introduktion till ett grupparbete samt ett youtube klipp från gymnasiet på en 16 årig Ellen som spelar prostituerad och röker på scenen. 

Saker jag kan leva med.

Jag har även rensat i mina sociala kanaler, lagt in lite filter över vem som kan se vad osv. Inte för att jag är särskilt hemlig av mig egentligen, men för att i dagens anda och i dagens samhälle så kan man ta reda på allt för mycket om människor. 

/Ellen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar