tisdag 19 januari 2016

19 januari - Popcorndagen

Källor;
Cute calendar
Wikipedia
Holiday insights

Bild;
National day calendar




Så, popcorndagen! Tänkte fira genom att nyttja popcorn, råkar faktiskt vara relativt bra på att poppa dessa små majskorn. 

Ibland känner jag att 20 % av min barndom består av att komma hem och känna doften av popcorn i lägenheten och min far som gick mellan vardagsrummet och köket, pratade med sig själv högt på franska och vaggade en stor vit balja med popcorn i sina armar.

Uppdatering:

Det har snöat idag, förutom att det är sjukt halt, sjukt mycket snö och alla var sjukt sena till jobbet, så innebar det att transporter inte heller kunde ta sig fram.

Smög in likt en vessla på affären och suktade popcorn, men snön försökte snuva mig på konfekten. De vanliga popcornen var slut och på hyllan fanns enbart sunkiga micropopcorn av olika bristande kvaliteter. Fick tillslut svälja min stolthet och köpa micropopcorn, klippa upp påsen och poppa.

Det funkade, men var kanske inte riktigt det jag var ute efter. Popcorndagen, snarare popcornsbesvikelsedagen.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar