onsdag 6 januari 2016

5 januari - Bird day

Källor;
Wikipedia - 5 january
Wikipedia
National bird day

Bild;
Birdorabel - National bird day





Idag är det fågeldagen, en av runt fem stycken fågeltemade dagar som uppmärksammas på året. Det finns mellan 9000-10 000 fågelarter i världen (beroende på hur man räknar) och 1 221 arter av dessa är listade som hotade arter av Birdlife International och IUCN år 2007.

Fåglar härstammar från dinosaurier, vilket är förbannat tufft! 

Hittade en lista med fågelrekord på Wikipedia och har läst på lite. Dagen kommer firas i fågelns tecken tänkte försöka mig på lite fågelskådning och om tid finns förkovra mig i fåglarnas förlovade land.

...Ok, jag har räknat fåglar och tänkte att åtminstone skatorna som retar katten borde ha visat sina näbbar, men ICKE! Idag har jag sett två sletna duvor och inte möe mer. Sjukt besviken på fåglarna, men desto gladare över min nya dator som lyser med sin närvaro. 




/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar