fredag 29 januari 2016

29 januari - Veganpizzadagen

Källor;
Vegokoll
Temadagar
Oatly

Bild;
Min middag!













Har googlat runt lite och det finns olika veganpizzadagar, men utifrån dagens läge så planerar jag att fira Veganpizzans dag idag.

Vaknade imorse och mådde så jävla dåligt, men brukar göra det på morgonen så tog mig samman och försökte promenera ner till centralen, men det gick väldigt långsamt, så hoppade på en vagn, vilket jag sällan gör.

Kom till centralen och mötte upp med kollegorna för att åka till Kungsbacka, kände hur världen snurrandet.

Kollade in Kulturhuset Fyren i Kungsbacka och blev mäkta avundsjuk på ytan och hyllorna, saker jag för några år sen inte ens hade reflekterat över.

Ibland tror jag att jag är allergisk mot bibliotek som inte ligger i min egen stadsdel, har hänt förvånandsvärt många gångernär jag varit på studiebesök. Kanske böckerna har en annan bakteriekultur eller en annan kulturell sammansättning, eller jag vet inte.

Tog mig hem och till sängen, katten och febern.

Gnällde mig till hemleverans av vegansk kebabpizza och nu är jag både mätt och sjuk.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar