onsdag 10 februari 2016

10 februari - Paraplydagen

Källor;
National day calendar
Time and date
Cute calendar

Bild;
Tumblr













Umbrella day! En dag utan regn, det har varit nära några gånger, men icke då. Jag har nu tre stycken paraplyer, inget utav dem har jag köpt själv. Tog helt sonika ett paraply från jobbet för att fira, jag firar paraplydagen med hjälp av stöld.

Paraplyer är helt enkelt lite som pennor, fast större.

Paraply kommer från det franska ordet "parapluie" som betyder "mot regn", det engelska namnet "Umbrella" kommer antingen från det latinska ordet "Umbella" som syftar till "a flat-topped rounded flower" eller "Umbra" som betyder skugga.

Jag har uppvaktat mitt nya vackra paraply genom en romantisk promenad i ett grått Göteborg, har även skålat för det med en hallonöl.




















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar