torsdag 18 februari 2016

18 februari - Fotens dag

Källor;
Sveriges radio
Temadagar
Flashback (förfaen)












Idag firar jag fozzizarna, apostlahästarna samt mitt främsta transportmedel.

Mina fötter har burit mig igenom livet och jag tillägnade dem till och med hela tre olika bloggar (ellenpromenerar.blogspot.com). Jag har inget spårvagnskort eller gymkort, så jag kör en underbar kombination av dessa, mitt transportmedel är min motion och min motion är min spårvagn.

Jag tror inte på cyklar, då ett möte med en cyklist förutom krocken (höhö) innebär ett ständigt hämtande, flyttande och joxande med cykeln, känns ibland som man är med i ett parti Risk.

Mina bästa och sämsta idéer kommer när jag är ute och promenerar, det är så jag problemlöser, funderar och  kommer underfund med livets mysterium. Jag värderar helt enkelt mina kära fötter högt men visar dem kanske inte riktigt den uppmärksamhet som de förtjänar. Jag blev då extra nöjd över denna dag!

Har spenderat dagen på fötterna i skor jag egentligen får skavsår av, då mina andra skor behöver vädras ut. Tog en promenad efter jobbet och fikade med en kompis, men inte innan jag traskade in på apoteket och köpte produkter.

Jag har köpt;


















"Mörda-fozzizarna-påsar"





















...här är en av godingarna inslagen som ett nymördat lik i skymningen.
















Mördartossorna ska typ bränna av crapet med hjälp av syra eller nåe.

Jag har redan lyckats ta på sockorna och samtidigt klia mig i fejset, så har en något brännande känsla inte bara på fötterna utan i hela ansiktet och..." Även om det går bra att gå omkring under pågående behandling, bör man vara medveten om den ökade risken att halka"

Vilket kan direktöversättats med; -Ellen ramlar och slår sig direkt.

Sitter med mina plasttossor, min brännande kind, mina nyförskaffade blåmärken och mitt rhövin, passar nämligen även på att fira lite "Drink wine day"

Jag ska sitta i typ en timme med mina fötter i syra och sen ska det inom 5-10 dagar ramla av massa hud och andra fräscha saker, den som väntar på nåt gott osv.

Nu går jag i Tant en stund, tar fram stickningen och drar katten över mig.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar