måndag 1 februari 2016

1 februari - Vegetariska dagen

Källor;
Temadagar
TV4 - Nyhetsmorgon
Vegokoll

Bild;
Pinterest


















Det finns lite olika vegetariska och veganska dagar på året, jag väljer att fira dem ALLA, lite som Pokemon.

Idag är det vegetariska dagen, som är en svensk temadag, den första oktober är det vegetariska världsdagen som är internationell och första november är det internationella vegandagen. Det finns även två olika veganpizza dagar en har jag redan firat och den andra är 30 juni.

Vet inte riktigt hur jag ska fira vegetariska dagen (Swedish edition), kanske genom att göra vegetarisk husmanskost, lite rotmos, lite vegebullar, mycket brunsås och lingon (för de som gillar sött till mat.)

Jag har i år varit vegetarian i 17 år, min vegetarianism får snart rösta!

Jag blev vegetarian 1999 och tänkte att jag skulle ha det som nyårslöfte till år 2000 (var även då sjukt inne på nyårslöften) men klarade ärligt talat inte av att äta kött, så i september 1999 gav jag upp, har aldrig tittat tillbaka och har uppenbarligen inte förvandlats till en saltstod än.

Sitter dock fortfarande hemma med min förbannade sjukdom, så får skicka ut jägare efter råvaror och hoppas att bytet blir till belåtenhet.




















(Rotmos föfaen!)
/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar