lördag 13 februari 2016

13 februari - Världsradiodagen

Källor;
UNESCO
Sveriges radio
Wikipedia

Bild;
UNESCO







Idag har jag firat Världsradiodagen genom att...lyssna på radio.

Jag är uppväxt utan TV och hemma hos mig var det böcker och radio som gällde. Har nog lyssnat på alla "Radioteatern - presenterar" någonsin och för mig har radio betytt väldigt mycket. Jag kom hem från skolan och radion (en gammal radiomöbel i trä, som Far hade hittat på någon loppis) stod på högsta volym.

Jag lyssnade idag på morgonpasset i P3 och försökte önska en låt, eller rättare sagt; - Det måste vara radion med Ebba Grön. Sen lyssnade jag på en radiodokumentär om satanist hysterin på 80 -talet och nu har jag plockat upp en stickning så det blir en bra dag.

Lyssnar även på ALLA låtar med Radio i titeln!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar