måndag 29 februari 2016

29 februari - Skottdagen

Källor;









Igår betalade jag min årsavgift till Humanisterna på 365 kr, tänkte att de skulle vara mer logiska och ha 366 kronor under skottår, men det är väl överkurs.

Spenderar dagen med att vara sjuk.

Ägnade mig traditionsenligt åt frieri, då kvinnor enligt tradition får fria på skottdagen. Jag friade, lite slött från min sjuksäng via fb-chatten och fick inte ett direkt nej, men är i vilket fall inte förlovad.
Ska enligt traditionen nu erhålla en DYR gåva som plåster på såren.

"den man som avvisade en friare under ett skottår var tvungen att ge henne en kyss samt ett silkeslinne eller ett par handskar."

Får se om jag lyckas håva in en dyr gåva till min sjuksäng, handsken är kastad och jag förväntar mig nya fina flådiga!

Uppdatering;

Det bidde inga handskar, det bidde naturgodis och lika glad för det blev jag, men gladast blev nog räven. 

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar