onsdag 17 februari 2016

17 februari - Digital learning day

Källor;
Digital learning day
Days of the year
Edutopia








Så funderade lite över vad jag skulle fira idag, mycket verkade flummigt eller som något jag med mitt för dagen kassa humör var otroligt osugen på. Dagens firande riktar sig egentligen till skolbarn, men jag tänkte i vilket fall lära mig något nytt.

Ska ta de första staplande stegen till att lära mig att programmera och vad är bättre på en dag som riktar sig mot barn...JOOO! en programmeringskurs som gör detsamma.

Kodcentrum är en ideell organisation som introducerar barn, unga och nu då MIG för programmering. De har en kodstuga på tisdagar på Stadsbiblioteket och det var så jag hörde talas om dem.

Jag har alltid (eller länge) velat lära mig, har omgivit mig av människor som kan programmera och varit fascinerad av det hela, lite som att lära sig och bemästra ett nytt språk.

Har kanske just idag inte de största ambitionerna, utan tänkte mest se om jag gillar det, har fallenhet för det och kan lära mig det.

Ska använda mig av Kodboken.se och då lära mig scratch, då de riktar sig till barn kanske jag till och med kommer att känna mig lite duktig, vi får se.



Uppdatering...styr med höger och vänster piltangent.



Söker betatestare, tänker att jag släpper det på steam och kan äntligen tjäna storkovan.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar