fredag 5 februari 2016

5 februari - Nutelladagen

Källor;
Nutelladay.com
Temadagar
Köket.se

Bild;
Nutella day









Så Nutella är temat för dagen. Nutelladagen skapade av ett fan 2007 och 2015 fick Ferrero (företaget som gör Nutella)  ta över firandet. 

När jag var liten och vi bodde i Spanien brukade vi äta något som heter "crema chocolate" som var en burk med chokladkräm i brun och vit nyans, det är ett sådant barndomsminne jag kommer bära med mig för alltid. 

För mig är chokladkräm, godis.

Så till min förvåning på skolresan i nian när det serverades färdigskuren ost, portionsförpackad sylt och portionsförpackad Nutella till de två ynkliga toast man fick på morgonen. Förutom det vedervidriga bruna vattnet som kallades kaffe, de smileformade pommes frites och de friterade helfabrikat som skulle föreställa vegetarisk mat förvånade frukostNutellan mig mest med brittisk matkultur.

När jag tycker ordentligt synd om mig själv så dricker jag te, för det har jag sett på film att man gör. När det är ohyggligt synd om mig så går jag in i "shameläge", köper Nutella, chips och en skvallertidning och doppar mina chips i Nutella medan jag läser om att kändisar ser ut som vanliga dödliga när de inte har smink på sig och skäms över mig själv. 

Tänkte fira genom att köpa Nutella och äta den, det är planen i alla fall.

Uppdatering;

Jag har jobbat jobbet och slutat slutet och nu ska jag fira firet.






















På lunchen så köpte jag en burk Nutella och en Trisslott, tänkte att burken var ett tecken, men vann som vanligt ingenting och får gå tillbaka och hoppas på statens hemliga personnummerslotteri. Tänker att burken hånar mig.

Lycka till...med den begynnande fetman
Lycka till..livet...det verkar ju gå bra
Lycka till..med CSN-skulden, den var ju låg

Kan rekommendera en Double chocolate stout till Nutellan, det var ungefär lika gott jag tänkte att det skulle bli. Sitter och namsar och dricker bäss i väntan på min Anna.

Lycka till!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar