torsdag 25 februari 2016

25 februari - Grapefruktens dag

Källor;
Temadagar
Wellness
Kokaihop













Jag försöker just nu äta grapefrukt, har bara kommit i ögonen två gånger, det går inge vidare det här.
Känner mig mycket skadebenägen när det gäller just grapefrukt, nu i vuxen ålder tänkte jag att jag inte skulle ha ett tjockt lager socker på toppen vilket innebär att frukten får desto mer möjlighet att skada mig.

Grapefruktens dag instiftades av Florida grapefruit som är en underorganisation till Florida department of citrus, som är ett eget departement i Florida tydligen. Tänker citrus-intresse-organisation.

Förutom att grapefrukt försöker skada mig med hjälp av sin juice, så påverkar grapefrukt olika mediciners verkan, bland annat mina sömntabletter.

Ett ämne som finns i grapefruktens hinnor och skal påverkar en enzym som hjälper till att bryta ner läkemedel, vilket resulterar i att läkemedelskoncentrationen kan bli för hög i kroppen och man då kan överdosera.

Står helt enkelt mitt kast och har redan gnaskat i mig en hel, innan jag kom på att det vaaar något med grapefrukt och medicin...vad var det? Det var gott jag är nöjd och lite rödögd och rekommenderar alla ett gnask i grapefruktens tecken.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar