tisdag 12 april 2016

12 april - Linssoppans dag

Källor;
Vegokoll
Vegomagasinet
Temadagar












Hade egentligen tänkt att fira lakritsens dag, men kändes inte lika förankrat i Sverige.

Ska fira dagen genom att äta linssoppa antagligen på Alexandras, när jag efter jobbet ska ner och köpa en ny spelkontroll. Linssoppa är något av en nationalrätt för vegetarianer och passar ypperligt till alla tillfällen.

Uppdatering;

Sååå...

 




















Jag tyckte lite synd om mig själv och SEN blev det värre. Gick i godan ro ner till Alexandras och så hade de stängt letade desperat vidare och soppa&sunt hade också stängt. Fick nöja mig med Condeco...





















Det var dyrt och päckligt och jag tjuvlyssnade på den präktigaste och mest skrytsamma dejten i kvinnaminne.

Besvikelsen tätnar!
/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar