tisdag 19 april 2016

19 april - Vitlökens dag

Källor;
Days of the year
National garlic day
Holiday insight










Vitlök! Har en hel påse med vitlök som jag har fått av Moderskapet, mammaodlad vitlök slår aldrig fel. Ska vara komma på vad jag ska ha den i och sen blir det åka av.

Uppdatering;

Maten står och puttrar på spisen och jag puttrar runt i  lägenheten, detta blir nog smaskens och alla får nog hålla sig undan mig under eftermiddagen och morgondagen. Känns som att jag kommer bli vampyrsäker ett långt tag framöver.

Här har vi då, lök, VITLÖK, champinjoner, anammafärs, veg-salami, persilja och havregrädde.





















Tänkte äta;





















Djurformad pasta så jag får ut lite av mitt mördarhumör!

Uppdatering;

BTW! Saker jag inte visste om vitlök!

"The sticky juice within the bulb cloves is used as an adhesive in mending glass and porcelain"

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar