fredag 29 april 2016

29 april - Internationella dansdagen

Källor;
Wikipedia
Temadagar
International dance day








En dag i dansens tecken!

Firas på Jean-Georges Noverres födelsedag, han var fransos, född på 1700-talet, förnyare av balettenkonsten och satte även upp såpass kostsamma föreställningar så det ruinerade teatern i Stuttgart, en ganska fab gubbe helt enkelt. 

Jag - Ellen, är född med hundra vänsterfötter och ett nervöst sinne. Jag dansar aldrig nykter, i vilket fall inte offentligt.

Idag har jag jazzat omkring och samtidigt gjort boktransporten, den bästa låten att sortera böcker till är;


















En av de få låtar jag brukar jazza runt till faktiskt, andra alternativ är;


















Mina dansstil brukar jag klassa som ironisk dans med inslag av misär, hur nu dansat framför en ohyggligt skeptisk publik i form av den dömande katten.

/Ellen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar