måndag 4 april 2016

4 april - Morotens dag

Källor;
Kultursmakarna
Carrot day
Temadagar







Har sett fram emot den här dagen!

Ska naturligtvis fira genom att äta morötter, det kommer att bli najs, tänkte att jag tar med mig en skalare till jobbet och köper lite morötter och skrider till verket.

Än så länge har jag spenderat morgonen med att lyssna på hjärntvättnande monotona sånger om morötter;


















Lärt mig hur man gör en klarinett av en morot;

















och nu ska jag till jobbet, på återseende!

Uppdatering;

Morotscigarr!





















Tänkte koka morötter och slänga ner i gårdagens spektakulära spenatsoppa, enkel, gött och bra för någon som verkligen inte är gjord av pengar, eller morötter för den delen.

Sitter och väntar på mat och läser på om morötter;

Visste du att minimorötter bara är skalade och tillskurna vanliga morötter? (och därmed bara slöseri av morot)

...eller att morötter inte förbättrar synen utan det var ett villospår lagt av det brittiska flygvapnet under andra världskriget, för att förklara att fler tyska bombplan blev nerskjutna och mörka det faktum att de hade radar.

eller att morötter sedan ett EU-direktiv 2001 klassas som frukt

...och jag som inte gillar frukt i mat, hur ska då detta gå?


















Foodietime!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar