söndag 3 april 2016

3 april - Chokladmoussens dag

Källor;
Days of the year
National day calendar
Yahoo lifestyle
















Är även kärlekens dag idag, typ samma som alla hjärtans så kändes lite upprepande, upprapande och vem behöver kärlek ändå? Jag har katt, det duger bra så. Är också tweeddagen, vilket jag hade varit lockad att fira om jag inte planerade att likt Nosferatu sky solen strålar och väsa runt i mjukiskläder hela dagen.

Så jag valde choklad mousse! Tänkte att jag ska äta det, fräsa över solen och leva livet. Kollar dock lite på alla färdigmixer som verkar finnas, har ju inte direkt förvandlats till dessertkonstnär över natten och de flesta verkar innehålla gelatin.

Tänker att jag tar mig en runda till affären och se vad jag kan skrapa ihop.


Uppdatering;

All färdigmix har gelatin i sig, har nu varit på tre butiker och gav upp lite smått. Då jag såg den likt en hägring i frysdisken;























Det blir frukost för vinnare!

















Halva tårtan är nu uppäten...nom nom nom


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar