torsdag 14 april 2016

14 april - Volvons dag

Källor;
Teknikens värld
Bilsport
Sveriges radio










Så strax efter tio den 14 april 1927 rullade den första Volvon ut från fabriken på Hisingen. Så Volvos födelsedag helt enkelt.

Är kanske inte helt förtjust i bilar, har inget körkort och har ganska svårt att se skillnad på dem olika märkena, vilket skulle göra mig till ett ofantligt dåligt vittne. Tycker alltid de har kol på färg märke och modell av bil, i alla fall i film

Jag får se hur dagen firas, just nu måste jag koncentrera mig å att överleva morgonen.

Uppdatering;

Jag har jobbat jobbet, middagat med Moderskapet och har knappt skänkt Volvo en tanke, men det ska vi råda bot på.

Alla i Göteborg känner någon som har jobbat på Volvo, jag jobbade på ett hotell i Volvoområdet och har faktiskt träffat väldigt många chefer inom bilbranschen. Tänkte att jag skulle fira genom att slänga ett getöga på de där Volvoreklamerna som alla andra utan jag såg för några år sen.


















Oookay! Zlatan dikterar nationalsången, hånglar med frugan och skjuter inte en ren. Såatteh?! Är det så det är att köra Volvo, är det så "vi rullar"?

















Kan ju då känna igen mig bättre i detta, då jag har åkt samma bussar som skiftarbetarna och ja, alla jobbar fan på Volvo varenda kotte avsett träd.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar