onsdag 6 april 2016

6 april - Tartan dagen

Källor;
Wikipedia
Days of the year
Cute calendar







Idag ska jag ha på mig tartan, då jag råkat slarva bort min tartanmönstrade halsduk jag köpte i Edinburgh får jag nöja mig med en annan tartanmönstrad halsduk, inte lika fin, men gör jobbet. Kollade igenom mig garderob efter mer kläder med tartanmönster, men kom fram till att alla kjolar var för korta för att böja sig fram och tillbaka, sträcka sig och sortera in böcker.

Tartanstyle!





















Tartan day är ett firande av skotsk historia eller arv och firas just idag för att Arbroathdeklarationen undertecknades denna dag 1320.

Firar även genom att lyssna på lite skotska band såhär på morgonkvisten.

Uppdatering;























Så jag köpte kanske något av det skotskaste som finns Irn-Bru och Haggis, glömde dock min Haggis på jobbet så recensionen av den kommer imorgon (dock 115 pix för burkmat... är inte ofta)

Irn-Bru var förvånansvärt god och innehåller till min förtjusning koffein, vilket gör allt mycket bättre!

Har spenderat dagen med min tartanmönstrade halsduk och läst på om skotska författare då min BK (äldre person man skickar böcker till) bara vill läsa om Skottland eller böcker skrivna av skotska författare.

Funderade på att titta på Braveheart, men orkar inte.

Här är istället en bild på Loch Ness jag tog 2013, den dagen Nessie var lite blyg.




















 /Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar