fredag 29 juli 2016

29 juli - Lasagnens dag

Källor;
Temadagar
Days of the year
Time and date








Lasagne föfaen!

Har hittat ett awesome recept som jag hade tänkt att spendera min fredag med, det är även idag jag transformeras till den mer smickrande versionen av mig själv, nämligen SemesterEllen.

Ordet lasagne kommer från det grekiska ordet "lasanon" (som betyder kokkärl) vilket var benämningen på den platta som användes för att tillaga lasagnen i. Lasagne kommer naturligtvis från Italien, är katten Gustafs favoriträtt och är generellt awesome.

När jag var liten fick vi välja bort två saker (förutom sådant vi var allergiska mot)  som vi inte behövde äta, jag valde blomkål och mammas lasagne, syrran valde något och mammas lasagne, tror att min ömma moder hade en dålig dag i köket, för lasagne är spektakulärt.

Har därför inte ätit lasagne ordentligt förrän i vuxen ålder och då vegetarisk, vilket är dagens plan, massa lasagne och lasagnehets, har redan hetsat åtminstone en kollega till firande.

Uppdatering;

Laga! Äta! Däsa!







































Det var... och jag får säga det själv - Förbannat gott!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar