onsdag 6 juli 2016

6 juli - Internationella kyssdagen

Källor;
Days of the year
Temadagar
Cute calendar












Så detta kommer nog att vara årets mest tragiska firande, tant är ensam, tant är sjuk, tant har ingen att kyssa. Jag börjar smått med att läsa på om kyssar på Wikipedia samtidigt som jag lyssnar på den eminenta låten Kiss from a rose av Seal.

Hur ska dagens firande gå till? Tänker att det känns givet att försöka stjäla en kyss av katten, lyssna på alla låtar om kyssar i världshistorien men sen...så hittade jag lite handfasta tips och råd...om hur man kysser sig själv.

Tänker jag börjar här - utformad som en IKEA-manual, tänker att jag även ska prova fruktmetoden (...tack för nektarinerna. Mor)





















Går vidare;

















Detta är så hemskt, jag känner mig inte alls det minsta tragisk när jag försöker få min hand i rätt stämning med ljuv musik, kyssar och nervösa skratt.


Går vidare till en kvinna och en cupcake;


















Jag dööör, detta är sjukt underhållande, jag hade önskat (eller verkligen inte) att ni kunde se mina desperata försök till samkväm med händer, frukt och noggrant studerande av instruktioner. Är ganska sjuk, snörvlig, oduschad och är verkligen i rätt läge för hångel.

Summan av kardemumman är man kan bli deprimerad för mindre, och är det något som kan kicka igång mörkrets krafter ordentligt är när man sitter ensam på sin kammare och försöker hångla med sig själv.

Får se hur dagen fortlöper.

Uppdatering;

Försökte få lite kärlek av katten, men hon placerade prompt båda tassarna på mitt ansikte och puttade mig bort, långt bort. Dagen ger helt enkelt ingen utdelning eller om vi räknar mig, så är det action hela tin och jag har en obesudlad nektarin, som bara längtar efter lite uppmärksamhet.

Uppdatering;

Har konstaterat att jag mest gillar att hångla med frukt, något jag innan denna dag inte var varse. Att hångla med sin hand/händer känns lite för mycket på själva händerna för att man riktigt kan få in den rätta känslan. En annan fördel med att kyssa frukt är att det även smakar gott och man liksom en svart änka kan äta upp den efteråt och det då inte finns några vittnen till vad man gjort.

Jag presenterar Nektor kvällens dejt!




















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar