torsdag 7 juli 2016

7 juli - Världschokladdagen

Källor;
Wikipedia
Days of the year
Metro












Väljer att fira den idag! Det finns massa olika datum angivna på min främsta källa till information; Internet. Jag väljer att fira den just idag, för att det finns en Wikipediasida som hävdar att den är idag och att chokladkakan introducerades i Europa för första gången 7 juli 1857.

Sedan så är jag ju sjuk också, så choklad boooorde ju kunna hjälpa mot det också.

Ska samla styrka, käka värktabletter, dricka kaffe och sen kanske smyga ner till affären och köpa väl valda förnödenheter, såsom mat (mina förråd har sinat), halstabletter (min hals hatar alla) och nu även choklad för det goda humörets skull.


Uppdatering;

Masade mig ner till affären och införskaffade;


















Choklad, med choklad och extra choklad. kanske hjälper mot sjukdom och allehanda deppighet.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar