måndag 10 oktober 2016

10 oktober - Grötens dag

Källor;
Temadagar
Wikipedia
Days of the year
















Jag gillar inte gröt, gröt är vedervidrigt, så jag tänkte att jag skulle laga gröt.

Då jag aldrig typ har lagat gröt blev jag sjukt tacksam över att receptet stod på förpackningen av havregryn jag lobbade fram från mina skafferigömmor. Vad fan, klart skiten bränner fast i botten, detta blir en kulinarisk middag, för gröt är väl middagsmat...eller?

Senast jag åt gröt var på julafton, men då gjorde jag det i min enorma mognad för att klå syskonbarnen till mandeln, som jag vann och då jag just då behövde något av en vinst så kändes det fantastiskt bra.

Tror mitt problem med gröt är själva konsistensen, den är slibbig, klumpig och obehaglig, lite som jag, tror då att mitt problem med gröt är att vi helt enkelt är för lika, eller nåt.

Ska avnjuta middagen nu.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar