onsdag 26 oktober 2016

26 oktober - Potatisdagen

Källor;
Potatisakademin
Wikipedia
Temadagar



Det finns massor av olika potatisdagar, men jag har beslutat mig för att fira den instiftad av Potatisakademin, för att det låter flådigt, för att jag gillar potatis och för att den för en gångs skull verkar vara en svensk temadag.

Jag är fortfarande sjuk, men lyckades kravla mig ner till affären för att köpa det nödvändigaste - Potatis, så jag ska vila mig i form och sen framåt eftermiddagen försöka omvandla knölarna till något av intresse.


Uppdatering;





















Det blir grejer i folie som ska ligga där superlänge medan jag återhämtar mig från matlagningen och slickar mina sår.

Till dessa potatizar blir det fänkål och förhoppningsvis mättnad.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar