måndag 3 oktober 2016

3 oktober - Internationella dagen för boende- och bebyggelsefrågor

Källor;
United Nations
Wikipedia
Days of the year









Detta är en FN-dag som firas första måndagen i oktober och har så gjort sedan 1986.

Jag tänker att den inte kunde ha ett tråkigare namn och försöker finna inspiration att läsa på om den, en vill ju ha lite lockelse för att vilja läsa på.

Ser dock att;

"The purpose of the day is to reflect on the state of our cities and towns and the basic human right to adequate shelter. It also aims to remind the world of its collective responsibility for the habitat of future generations."

Tänker att den syftar till att motverka hemlöshet och tänker då att jag ska köpa en Faktum idag, kanske göra någon innovativ skyltning på jobbet, får se om jag får feeling.

Uppdatering;

Letade efter Faktumförsäljaren på Järntorget, hittade ingen och promenixerade hem, tänkte att jag skulle köpa en "hotellnatt" från Faktum men länken funkade inte, så nu har jag fört över tråkpengar. Det är måndag, det är grått och jag är trött.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar