torsdag 27 oktober 2016

27 October - Internationella nalledagen

Källor;
Wikipedia
Temadagar
SVT
















Så historian lyder att Theodore Roosevelt var ute på björnjakt och de hittade tillslut en skadad björnunge som bands vid ett träd för att Roosevelt skulle få skjuta den. Han vägrade, dagspressen gick bananas och företag började producera nallar eller teddybears efter smeknamnet på Theodore.

Jag har två nallar, de bor i mitt förråd på en hylla, har inte haft hjärta att slänga varken Memma eller NalleLisa, men känner heller inget behov av att ha dem i min lägenhet.

Firar dagen med att läsa på i sängen och tänka tillbaka på NalleLisa och Memmas land, dit en tog sig genom gnistorna på spårvagnsledningen och där godis och glass var mat och riktig mat var efterrätt.

Ibland åkte de på äventyr till Egypten och göddade i pyramider och stödde mig i min barndomsdröm att bli arkeolog.

Men ska mest vila min sjukdom till underkastelse!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar