fredag 2 september 2016

2 september - Kokosnötens dag

Källor;
World coconut day
The Hindu
Times of India





Är vansinnigt fäst vid kokosnötter, alltså själva frukten (Ja, jag har läst på, det är en frukt), som liten brukade jag smyga omkring i lägenheten och väsa "kooookooossssnöt" lite sådär tyst så att min far skulle kunna få för sig att det var hans idé att gå och investera. Kokosnötterna öppnades senare i köket med köttyxa, ultravåld och till min stora förtjusning.

Nu för tiden köper jag mina kokosnötter själv och öppnar dem på min bakgård med machete, för det är smidigt/skit-kul. Annars fungerar det att öppna med hammare, gäller bara att visualisera någon en hatar och drämma så hårt det bara går.  Far - jag kan få upp min kokosnöt, det går över förväntan!

Tänkte fira dagen med att äta kokosnöt, får se i vilken form, sen ska jag lyssna på det som Wikipedia kategoriserar som kokosnötsinspirerad musik dvs;

















och;



















Uppdatering;

Kvällens vänner!




















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar