lördag 24 september 2016

24 september - Skiljetecknets dag

Källor;
Temadagar
Days of the year
Wikipedia







Ok, som dyslektiker går jag mest på känsla i mitt skiljetecknande. Har hört mina nördiga språkpolisvänner ha diskussioner och brukar vissla och kolla åt diverse håll i väntan på att ämnet byts till tja, katter, böcker eller anekdoter av diverse slag.

Ägnar mig glatt åt sär skrivningar b-toningsfel och kan tydligen inte uttala Schweiz, det är en hård värld men någon måste leva i den och varför inte jag.

Sitter och försöker plugga lite med hjälp av internet!

Kanske ska bemästra detta så småningom, Microsoft är ju knappast någon form av hjälp, då de älskar att felstavningsmarkera ihopsatta ord, men punktering kanske de har bättre koll på.

Tänker att jag firar genom att plugga och försöka sätta punkt för denna dag.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar