torsdag 22 september 2016

22 september - Internationella bilfria dagen

Källor;
Wikipedia
World car free
Days of the year











En dag utan bil..huuur ska jag klara mig?

Jag är uppvuxen utan bil, då ingen av mina föräldrar hade körkort och jag växte upp i centrala Göteborg så fanns det inte direkt någon användning för den heller, Moderskapet har ju flyttat ut på landet och håller på att övningsköra för fullt just nu.

Hade dock en bil under den perioden jag var sambo, Moffomobilen, den var sleten och hade sina egenheter och blev tydligen skrotad för några år sen.

Tänkte fira genom att då inte åka bil utan använda mitt främsta transportmedel - apostlahästarna!

Ska ju dra till Bokmässan och uppleva "the Mufasa experience",

Uppdatering;

Spenderade dagen med att promenera till mässan, runt på mässan och hem från mässan, inte en enda sleten bilresa.


/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar