fredag 9 september 2016

9 september - Yrkesförarens dag

Källor;
Yrkesförarensdag.se
Sveriges åkeriföretag
Temadagar
















Har firat genom att gratulera min kollega som har taxikörkort, annars har jag läst en bok om lastbilar och skrockat. Har funderat över uttrycket "Långtradare" och reflekterat över att en pussades i 2 minuter medan någon klockade, alltså mun-mot-mun utan rörelser och spänd tystnad.

Har även ätit mat som forslats av någon och sorterat böcker som körts ut av bud och av yrkesförare och tagit mot leveranser och försökt vara trevlig, något som med dagens humör har varit något kämpigt.

Uppdatering;

Sitter på en buss och känner mig som en sån tönt;

















Tänkte överräcka chokladkakan till busschauffören och säkert med pipig sprucken röst gratulera, vi får se helt enkelt, just nu känner jag mig inte så tuff.

Uppdatering;

Nu bytte vi chafför, känner mig lite som en förrädare, men får börja gilla den nya chauffören jävligt snabbt, kör väldigt fridfullt, tror att det ändå kan bli vi! En busschaufför är ju en person med glatt humör, får en hoppas.

Uppdatering;

Jag gjorde det! Han blev glad och jag känner att dagen fick en enorm vändning. Det är så en gört fightar negativitet med oväntad choklad!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar