tisdag 6 september 2016

6 september - Läs-en-bok-dagen

Källor;
Days of the year
Time and date
National day calendar







Omgiven av böcker hela dagarna brukar jag hitta åtskilliga som jag är sugen på, dock så är inte skönlitteratur egentligen min genre, för jag vill typ inte lagra hjärnan med fakta som inte stämmer och livsöden som är fiktion, men jag försöker.

Idag ska jag fira genom att träffa min bokcirkel (eller det var ju bestämt innan, men ändock sjukt värt) och då får vi se vad för bok jag ska börja läsa idag, det är inte min tur att välja, så undrar vad bok-tomten slänger under min gran.

Men först hundra liter kaffe och elakt morgonhumör.

Uppdatering;

Jag har jobbat, hastat med färja, bokcirklat på Hisingen, missat färjan, spräckt byxorna, påtalat för den något motsträviga lokalbefolkningen att jag verkligen måste hinna med bussar för kissnödighetens skull åkte genom stan med söndriga mörka byxor och vita pantalonger och är nu äntligen i mitt näste, redo att läsa.

Boken blir Främlingen i huset av Sarah Waters, det kommer bli fab.


/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar