onsdag 21 september 2016

21 september - Internationella fredsdagen

Källor;
Wikipedia
United Nations
International day of peace















Instiftades först 1981 och firades för första gången 1982 och har firats på den 21 september sedan 2001. Dagen är instiftad för att vädja till världens länder att ha ett 24 timmar långt eldupphör och ickevåld åtminstone en dag om året,

I år har FN tagit fram 17 utvecklingsmål att försöka sträva emot och har skapat en sjukt beroendeframkallande låt;

















Som privatperson kan en ägna sig åt att deltaga i en tyst minut mitt på dagen, tänkte att jag kör den vid klockan tolv och informerar lite på jobbet.

Sen har jag ju lyssnat på FN-rap-låten på repeate och tänkte att jag i vanliga anda passar på att donera lite pengar, denna gång genom att donera till mål två genom att köpa matpaket genom Röda korset, det tycker jag att även du ska göra!

Uppdatering;

Körde en tyst minut 12.02-12.03 i arbetsrummet ihop med två kollegor.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar