fredag 30 september 2016

30 september - Internationella blasfemidagen

Källor;
Wikipedia
Cute calendar















Blasfemi eller i Sverige mer känt som hädelse är när en uttalar sig negativt och kritiskt mot någons trosuppfattning.

Jag avskyr religion, tycker det är en ytterst löjlig företeelse som förstör många människors liv och ingjuter sjuka etiska värderingar efter sig.

Min avsky är ganska rättvist, jag anser att alla trosuppfattningar är lika sjuka, dock är de fundamentala uppfattningarna kassare, att nån tror på magiska vänner som göddar omkring och bryr sig vs döda alla, så finns det grader i hittepå.

Sedan är jag uppvuxen i ett "kristet" land, så det är klart att min avsky av kristendomen är snäppet mer påtaglig. En av de många saker jag avskyr med religion är att det inte går att diskutera religion, det mogna lågstadiesvaret "därför" har en förmåga att dyka upp eller den religiösa motsvarigheten "Gud säger det" eller "jag tror det".

En ska inte tro på saker som inte är baserade på evidens och om forskningen gör andra upptäckter så fakking modifierar en sin tro. Det går till exempel inte att se kinesiska muren från rymden, vilket stod i alla mina läroböcker på grundskolan, då vet jag det, ska jag börja argumentera om att Jag tror att den går att se och att Du får inte säga emot för att det är Min tro...idioti.

Jag låter min drömman Stephen Fry ta över rodret lite;





















Det jag har svårt att förstå är varför det finns religiösa kvinnor, jag kan förstå att män kan vara religiösa. De får vara skapelsens krona och massa fräna perks men kvinnor är till för att serva, ligga, föda barn och behandlas som skit för att...öhmm...det ska vara så. Traditionellt äktenskap, traditionella värderingar, traditionell bullshit.

Detta är ett ämne som gör mig arg, men en får inte kritisera folks tro, de får däremot kritisera mig, min icke-tro, påstå att jag kommer brinna i diverse sagovärldar, ringa mig, besöka mig och sprida sin jävla dynga.

Tänkte nu ägna mig åt aktiv blasfemi;





















Piss Christ





















The Holy Virgin Mary















Ecce Homo


Firar av dagen med två låtar;

Masshysteri - Satans barn
















Bad Religion - Dearly beloved

















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar