fredag 11 november 2016

11 november - Alla singlars dag

Källor;
Wikipedia
Temadagar







Så en främst kinesisk högtid som firas just idag för;

"The date, November 11th (11/11), is chosen because the number "1" resembles an individual that is alone"

Vilket här i nästet genererade ett något grisliknande skratt och kaffe som trycktes ut genom näsan.

Så traditionen började på kinesiska universitet i Nanjing under 90-talet och spred sig därifrån till övriga universitet, det övriga landet och genom internet till resten av världen. 

En ska fira sitt singelskap, vädra sin önskan om att avsluta det, förlova eller gifta sig eller shoppa, så jag har en fullspäckad dag framför mig. 

Då jag vaknar med bihålor från helvetet, som dock blev kaffesköljda och ett kanske inte allt för glatt humör, avvaktar jag lite för att se vad dagen bjuder på. 

Lämnar er med en låt ;


















Uppdatering;

Har firat genom att vara singel och göra sådana saker en gör när de är singlar (eller i alla fall jag), pratat med katten, kissat med öppen dörr beskådad av katten, tittat på serier mårrat över de lyckliga paren i nämnda serier och hoppats de ska göra slut.

nu sömn, förmodligen med katten.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar