lördag 26 november 2016

26 november - Internationella auradagen

Källor;
Known days
National day calendar
When is calendar







Firas den fjärde lördagen i november varje år sedan 2002.

Tänker att jag börjar med ett citat från Wikipedia;

" Begreppet aura anses allmänt vara pseudovetenskapligt och en det hävdas att metoder som sägs mäta eller åskådliggöra auran är ren bluff därför att de mäter något helt annat, exempelvis vanliga elektriska fält."

För ett tag sen gallrade jag en bok;






















Denna ska jag underhålla mig med idag, den är klassad Dop det vill säga D (Psykologi och filosofi) o (Psykologi) p (Parapsykologi) även kallad hokuspokushyllan. Jag är extremt kritisk mot allt hittepå, må det vara gudar, må det vara kristaller...må det vara auror. 

Hade tänkt att starta en Youtube-kanal där jag har högläsning ur denna och liknande böcker, men det blir ett projekt för andra år.

Uppdatering;

För att se auror ska en titta intensivt på någon mot en ljus bakgrund, sakta stänga ögonen och sedan plötsligt öppna dem och då se en färg eller känna en färg.

I call bullshit och optiska illusioner!

Finns även olika egenskaper tillskrivna de olika färgerna, lite som horoskop, smickrade, allmängiltiga och sen några små pikar som en ändå kan ta.

Hittepå och lölj, men nu har jag firat det.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar