måndag 7 november 2016

7 november - Kladdkakans dag

Källor;
Temadagar
Mitt kök
Wikipedia













Det är så kallt! På jobbet har vi under dagen konkat in 4 element som ska försöka värma oss, utan effekt. Temperaturen är 13 grader och en snurrdörr som bara matar in kalluft. Det känns som att jag är frösen in i märgen, så orkar jag baka?...Nej!

Jag har köpt en kladdkaka och sitter nu och moffar nämnda kladdkaka och tänker tillbaka på dagar då jag var flitigare och gjorde florsockersmönster med bakplåtspapper, men Ellen 32 moffar kaka framför datorn medan katta springer omkring och skriker segerop.

Detta blir nog min middag!














...och nu när jag tänker efter frukost och lunch också. Kaloriintaget är ungefär detsamma, så tänker att det får jämna ut sig.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar