tisdag 1 november 2016

1 november - Internationella vegandagen

Källor;
Wikipedia
Djurrättsalliansen
Vegan i fokus












En dag som har firats sedan 1994 och av mig i ganska många år, eller sedan jag fick reda på att den fanns. Veganer till skillnad från vegetarianer äter ingenting från djurriket, det finns vissa funderingar över honung och E-ämnen från insekter men generellt ingenting från djurriket.

Tänkte fira genom att äta veganskt, gör det du också.

Men först kaffe med havremjölk!

Uppdatering;

Jobbade jobbet och sjukade sjukdomen! Cheifen sa...ehmm...Jag vet att man egentligen inte ska säga sånt men du ser väldigt medtagen ut.

Men efter jobbet smög jag till Happy Vegan och min kära butik och investerade i;

















Tänkte laga nån form av vegansk middag!

Potatis!





















Sås!






















Schnitzel!





















MAT!














Uppdatering;

Jag är mätt, nöjd och förnöjd! Nu blirre efterrätt!



















/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar