fredag 18 november 2016

18 november - Europeiska antibiotikadagen

Källor;
VG-regionen
ECDC
Socialstyrelsen








Idag firar jag ett folkhälsoinitiativ från EU, som firas varje år den 18 november, det känns sexigt.

Vi ska prata om antibiotikaresistens, vilket är på frammarsch i världen.

Tänker jag länkar lite videor;


































Så, vi äter alldeles för mycket antibiotika och då blir basiluskerna arga och sneaky och modifierar sig så att antibiotika inte funkar längre oooch när antibiotika inte längre funkar, så kan en döden dö.

Ett år åt jag 11st antibiotikakurer, dock inte mot onödiga saker, men för att min kropp motarbetar mig och infekterade varje litet sår samt bjöd in kvarterets alla basilusker på kafferep och hångel. Efter det året så har jag inte ätit antibiotika, härdade ut halsflussen senast och känner att jag avvaktar några år till, om inte läget är allvarligt.

Så om en inte äter antibiotika (Vilket jag inte anti-vaccer-motsätter mig) värktabletter, vila och värme är grejen som funkar, sen skadar det inte att slänga in dåliga dokusåpor och stickning.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar