måndag 21 november 2016

21 november - World hello day

Källor;
Wikipedia
Days of the year
Time and date












En dag som är skapad 1973 av två bröder (Brian McCormack och Michael McCormack) i respons till Oktoberkriget, de skickade iväg 1360 brev till ledare runt om i världen för att uppmana dem att fira World hello day och sedan dess har dagen firats i ungefär 180 länder.

Tanken med dagen är att kommunikation leder till ett bevarande av freden och firandet går till genom att alla muntligen hälsar på åtminstone tio andra personer.

Vi får se hur det går, idag är min första dag tillbaka på jobbet och jag känner mig lite om en vettskrämd kattunge, men vad gör en inte för världsfreden.

Uppdatering;

Jag har hälsat på fullt med folk, tog mig över min frisörskräck och hälsade glatt på frisören, pratade om förlorad kunskap, gick till garnaffären och hälsade på både garnet och butiksinhavaren.

Har jag gjort något för världsfreden? Har i alla fall inte mycket bråk och försöker mest rå mig igenom dagen.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar