söndag 6 november 2016

6 november - Gustav Adolfsdagen

Källor;
Temadagar
Wikipedia
Nordiska museet













Vaknar som ett vrak efter drömmar om stickning och dataspel, kommer på att det är Gustav Adolfsdagen a.k.a stadens grundare, här ska staden ligga, peka med hela fingret och gräva ur sumpmark osv.

För övrigt den personen som för utom Bockstensmannen har tagits snabbast  på söndagstequilacharaderna som kördes en gång i tiden.

Har lejt en hantlangare, som jag hoppas har sett mitt SMS och kommer leverera godset till mig, då i form av Gustav Adolfs bakelser, till mitt ingrodda nästa täckt av sjukdom och katt.

Läser på lite om Gurra och han är den enda svenska monark som fått benämningen "den Store", var enligt lite tavlor jag sneglar på relativt volymiös men det var snarare en heder än ett hån.

Gustav Adolfsdagen firas på Gustav II Adolfs dödsdag 1632, enligt gamla kalendrar och jag tänkte fira genom att äta, samt att bo i Göteborg.

Uppdatering;




















Här ska bakelsen ligga!


/Ellen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar