torsdag 10 mars 2016

10 mars - Internationella njurdagen

Källor;
World kidney day
Wikipedia
Temadagar









Idag firar jag mina njurar, båda små rackare ska få lite uppmärksamhet! Min familj har ingen historia av njurproblem, det brukar vara hjärtat, cancern eller stroken som plockar oss.

Men jag har hittat lite njur-kur-pyssel som jag tänkte ägna mig åt idag, det är främst för min del att dricka vatten, vilket jag är förskräckligt dålig på i vanliga fall.

Uppdatering;

Dagen har varit en i toalettens tecken, klunkat i mig likt en kamel i öknen och chockat min kropp med all omtanke. Köpte en flaska vatten, vilket annars är emot mina principer, men nu har jag en vattenflaska på jobbet och tänker nyttja den flitigt,mina njurar ska bli bortskämda och min kropp hydrerad.

Jag har även spridit kunskap om njurar, såsom att det passerar 1500 liter blod genom dem per dag och att de hjälper kroppen aktivera upptaget av d-vitamin.

...men främst har jag firat dagen genom att kissa, konstant.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar